بررسی فرصت ها و تهدیدهای سرمایه گذاری در تربت حیدریه
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با تسنیم:

اردوگاههای فرهنگی و تربیتی ردیف اعتباری مستقلی ندارند

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بسیاری از اردوگاههای فرهنگی و تربیتی ما ردیف اعتباری مستقلی ندارند و بودجه‌ای به آنها اختصاص پیدا نمی‌کند. http://khosravisahlabadi.com/wp-content/uploads/139209272031217691764253.jpg

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: کمبود فضاهای آموزشی فقط متعلق به خراسان رضوی نیست بلکه این اشکال در سراسر کشور قابل مشاهده است زیرا در حال حاضر یک سوم فضای آموزشی در کشور حالت تخریبی دارد و باید هر چه سریع‌تر برای بازسازی آنها اقدام شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مدارس باید مورد بازسازی قرار بگیرند و به شرایط استاندارد بازگردند تا امکان آموزش و تعلیم در آنها فراهم شود.

خسروی تاکید کرد: اقدام بسار ارزشمندی در دولت قبل در این زمینه برداشته شد و اعتبارات مناسبی برای مقاوم سازی مدارس اختصاص پیدا کرد و یک سوم مدارس کل کشور در این طرح بازسازی و بهسازی شدند.

وی گفت: نکته‌ای که باید مدنظر قرار بگیرد این است که صرفا با تکیه بر اعتبارات آموزش و پرورش نمی‌توانیم مدارس کشور را از نظر وضعیت بهسازی و نوسازی به شرایط ایده‌آل برسانیم.

برگزاری کلاس در کانکس لزوما نباید منفی تلقی شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: 22 هزار میلیارد تومان مجموع بودجه‌ای است که برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است که از این میان حدود 99 درصد آن به حقوق و مزایای معلمان اختصاص پیدا می‌کند و وزیر آموزش و پرورش عملا با آن یک درصد باقیمانده اقدام خاصی را نمی‌تواند در دستور کار خود قرار دهد.

خسروی گفت: بسیاری از این اشکالات زیرساختی است و وزیر نمی‌تواند با یک درصد تمام امور عمرانی را پیش ببرد.

وی اظهار کرد: دولت در اعتبارات سال 94 باید با هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی میزان اعتبارات را افزایش دهد و برای همیشه مشکل فضاهای آموزشی را از میان ببرد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی تاکید کرد: بخش زیادی از کلاس‌های درس ما امکانات سرمایشی و گرمایشی و امکانات استاندارد آموزشی را ندارد و به همین دلیل است که حل این معضل نیازمند عزمی ملی است و صرفا با تکیه بر امکانات و اعتبارات آموزش و پرورش نمی‌توان کار را پیش برد وباید سایر نهادها و ارگان‌ها در این زمینه فعال شوند.

خسروی گفت: بسیاری از کلاس‌های درس در مناطقی برگزار می‌شود که امکان مهاجرت در آنها وجود دارد و یا اینکه ممکن است جمعیت دانش آموزان اندک باشد بنابراین کلاس‌های درس این مناطق در کانکس‌ها برگزار می‌شود و این امر را نباید لزوما مسئله‌ای منفی تلقی کنیم زیرا در حال حاضر در حوزه انتخابیه شهرستان تربت حیدریه و به ویژه در روستاهای این شهرستان مدارسی ساخته شده است که به دلیل مهاجرت متروکه است و چاره‌ای جز تخریب آنها وجود ندارد.

وی بیان کرد: در توان مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نست که به تنهایی برای بهبود فضاهای آموزشی استان اقدام کند بلکه در این زمینه باید از ظرفیت خیریرن نیز استفاده شود همچنان که در حال حاضر حدود 30 درصد مدارس کشور با استفاده از ظرفیت خیرین ساخته می‌شود.

اردوگاه‌های فرهنگی ردیف اعتباری مستقلی ندارند

خسروی تاکید کرد: بسیاری از اردوگاه‌های فرهنگی ما همچنان ردیف اعتباری مستقلی ندارند، در واقع باید عنوان کرد که ردیف برای آنها تعریف شده اما اعتباری ندارند و این مسئله نیازمند هماهنگی بیشتر با دولت است.

اقدامات زیربنایی نظام رتبه بندی معلمان انجام شده است

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی تصریح کرد: دولت در زمینه نظام رتبه بندی معلمان اعلام کرده است که می‌خواهد لایحه ارائه کند و وزیر آموزش و پرورش نیز قرار است این لایحه را به زودی به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و البته اقدامات زیربنایی در این زمینه انجام شده است





تاریخ: دو شنبه 2 تير 1393برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 386
بازدید کل : 110125
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت